BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, August 10, 2012

Salam Ramadhan

Assalamualaikum.....Salam dear bloggers

Salam Ramadhan :)

Nampaknya kita sudah sampai ke penghujung 10 Ramadhan terakhir. Agak2nya cukup tak amalan kita sepanjang bulan yang mulia ini?
Rasa sekejap betul kan. Haritu baru masuk satu Ramadhan ni dah nak berakhir pon. :'(
Pernahkah terfikir Ramadhan ini adalah Ramadhan terakhir kita?

Renungkan. Jangan lepaskan peluang yang masih ada untuk melipat gandakan amalan kita. Perbetulkan niat, ikhlaskan hati dalam apa jua yang kita lakukan. Setiap perkara yang kita lakukan itu niatkan ibadat kepada Allah supaya kerja kita tak sia2 kan.

Jangan buang masa . :)

P/S : Hati tengah lara. Hanya Allah tempat aku mengadu. Berikan aku kekuatan dan petunjuk dalam menentukan hala tuju hubungan dengan manusia yang aku sayang ni.

Kepada dia, aku sudah buat yang terbaik tapi aku masih punya kekurangan yang sangat banyak. Jadi aku minta maaf sebab aku tak seperti yang kau harapkan. Itulah kelemahan aku dan aku cuba berubah. Tapi andai takdir kau memang bukan untuk aku, redha jela. Sebab kalau hati kau masih untuk dia. Kau teruskan ikut kata hati kau. Aku takkan paksa sebab hati manusia Allah je yang boleh ubah, Aku hanya ingin tengok kau bahagia sebab kau lah manusia yang paling aku sayang (Mom always the number first).

Mengenali kau aku faham apa itu pengorbanan. Sebelum ni aku selalu terfikir kalau cinta kenapa perlu berkorban. Tapi sekarang aku mengerti dan ingin melakukannya. Tak kisahlah kalau pengorbanan itu berbaloi ke tak . Yang pasti aku tak nak rimaskan hidup kau sebab aku sayang kau sangat2. Aku hanya ada dua sifat. Aku sayang sangat2 sampai 'OVERCARE' atau aku tak peduli langsung sampai ko kol pon aku takkan angkat. Aku tak reti nak jadi tengah2 dan 'balance' kan apa yang aku rasa.

Buat masa ni biarlah aku diam supaya kau boleh berfikir dan menilai kepentingan aku dalam hidup kau. Dan untuk aku supaya aku boleh cermin kat mana kekurangan aku yang boleh aku perbaiki.

Sekian untuk MNAAAH, aku diam tak bermakna aku lupa kau. Setiap saat kau dalam fikiran aku. Kau tetap dalam doaku. :)


0 Coret2: