BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, April 26, 2010

Lelaki Idaman

Salam teman sekalian ..
Tajuk kali ini agk berbeza sket drp yg seblumnya.

Lelaki Idaman
Saya tidaklah meletakkan ciri2 tertentu untk terpikat kepada seorg lelaki
cuma di sini saya ingin bercerita tentang teman saya yg seorg ni yang mempunyai ciri lelaki yang sangat susah ntuk ditemui di alaf baru ni :)

Dia

> mempunyai raut wajah yang sgt tenang apabila dipandang (tidaklah sy memandangnye dgn nafsu, hanya    sekadar menatap mukanya apabila berbual)

> Setiap perbualannya mempunyai maksud serta mesej tersirat yang berunsur keagamaan yang jarang dilakukan oleh org laen yang sekadar berbual kosong dan hanya lagha bercerita tentang keduniaan

> Mengelak keluar berduaan dengan saya dan meminta saya membawa teman kerana bginya biarlah pertemuan tu mempunyai sesuatu yang dapat dibincangkan. Contohnya dia meluahkan kepada saya kenapa gejala pembuangan bayi dan anak luar nikah semakin kerap berlaku dan bertanya kepada kami selaku pelajar kejururawatan adakah pernah bertemu dengan kejadian ini semasa practical di hospital

> Tidak merokok malah anti perokok..:)) Ini adalah berita yang sangat menggembirakan bagi kami kaum perempuan...Susah sgt nk jumpa lelaki yg tidak merokok (sedangkan perempuan zaman sekarang pon bersepah-sepah merokok apalagi lelaki)

> Sentiasa tersenyum. Itulah pemanis wajahnya sebenarnya :)) .Kita yang melihat ni pon turut tersenyum.;)

> Cakapnya lembut dan bersopan santun (tidakla 'aww'), kita yang dengar pon rase tenang  je ;)

> Kelakar..lot of sense of humor. sifat ni yang penting untuk menceriakan sesuatu hubungan tu

Rasanye setakat ni jela cara bercerita tentangnya kerana sesungguhnya puji2an itu selayaknya untuk Allah yang menciptakan hambanya yang hampir sempurna sifat dan akhlaknya. Subhanallah..;))

Kalaulah lelaki ini bakal suamiku betapa aku bersyukur kepada Allah namun ku tahu diriku yg hina dan dina ini tidak selayaknya untuk dia. Moga Allah temukan aku dengan lelaki yang hampir sebaik dia (tidaklah aku jatuh cinta kepadanya, cuma aku mengagumi keperibadiannya yang jarang ku temui dalam diri teman2 lelaki yang lain)

Setelah meminta kebenarannya aku publishkan gambarnya di sini yang telah di 'celop' dari FACEBOOK..Terpulang kepada anda semua untuk menilai kerana pada pandangan mata saya dia hampir sempurna..hehe

Muhammad Kausar (saya memanggilnya ustaz Kausar tp kebykn sahabtnya memanggilnya Abg Kausar)










 sengaja pilih gamba ni sbb mcm cool je..hahaha


Sekian untuk kali ini. Terima Kasih ;)


6 Coret2:

sugar2 kapas strawberry said...

sush ny nk cri laki yg x smoke..huhu

Penulis Setia said...

aa..mmg susah...;))

bh said...

kena pandai cari la macam ni=)

Azarul said...

yeker...jmah lelaki tidak merokokconfeog=jmlah grlz merokok

hans said...

manusia tu tak sempurna
xkan ada pasangan yang mampu memenuhi kehendak kita
sebab itu dicipta lelaki dan wanita
untuk saling lengkap melengkapi

Penulis Setia said...

bh : klw dapat miliki alhamdulillah...tp klw dapt berkawan je pon alhamdulillah sbb tempias ketenangan dan kebaikan tu dapat dirasai ;)

mr one : xphm..ha3

hans : dye xla sempurna saye kate hampir sempurna ;)
yela xkan nk cari semulia Muhammad kalaw diri xsetabah CT Khadijah...n mcm kat blog sape tah jadikan kekurangan pasangan tu sbg suatu keunikan ;))