BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, May 1, 2010

Bukak Dada! Bukan Bukak Baju Nampak Dada! Bukak Dada Betol2

Salam teman sekalian...

Fuh ! Gempak je tajuk kan..heheh
Bukak Dada! betol ni...xtipu...aku tgok tadik..seryes!
ataw nama medicalnya Chest Reopen....

Aku xtaw la ap jadi kat patient tu
xsempat nk tnya...
yang aku taw aku ngn kawan aku ni Ecah pergi melihat
mggu ni kitorg menempek di ICU
sbb ap menempek?
sbb kitorg hnya diberi observe je..da la berdiri sepnjg masa...lenguh kaki uh...!
hurm
boring3 (1000x) xmcm kat ward..wlwpon bz tapi hatiku hepy (konon2)
Tapi naseb baek lah ade staff nurse yang baek hati sudi memberikan kerja
hheheh

Oh sambung cte,,
aku tgok Miss R yang bt prosedur tu dibantu oleh MR A...
kadang2 klw kes urgent mcm ni scrub nurses (nurses yg assist doc mse operate yang bg2 brg2 segale) in OT (operation theater) akn turun ke ICU..bawak2 la alat kelengkapan segala

Dye buat kt c2 gak..mcm dlm dewan bedah tu..so yg akan di scrin kan tentulah patient punya katil.
kang kalaw nmpk kang terkejut plak dorunk
sama ada turun darah or darah naik...
huhuhu
tp al maklum di ICU patient sume dlam keadaan di intubate dengn ETT atw senang cte  kurang sedar ataw kurang paras kesedaran (maaflah ayat aku merapu x abes2..hehe)..ade sorg je budak yg betol2 conscious...seb bek dye bt cool je tdo..hehe...

Aku tgok dari jauh je,,da la mate caroi..spec x pakai ..tula ...girl sempoi @ kelam kabut mcm aku mane pakai semua tu...hahah (sengal)

Dsebbkn ketidakpuasan hatiku maka aku memberanikan diri pegi melihat dengn lebih dekat ...pada mase tu terngiang2 kata Miss Darell ms prctical di OT HSA Jb " Keep away! Keep away! There're the sterile field. You are not sterile!" (konon2 je aku ingat kate2 dye padahal nak menyedapakn cerita..ha3)
*sterile- keadaan di mana xde langsung kuman sume2 brg2 n gown OT dah dianta ke CSSD (central sterile supply deparment) - pendek cte kuman sudah dibunuh 100 %

Dipendekkan ayt, aku tgk dekat2
Aku nmpk gak jantung n paru2 dye...
sket jela..
xla seketul besar mcm kita tgok dlam buku Anatomy & Physiology tu or mase belaja BIo di skul tengah..ha3 :PP

Sukenye saye dapat melihat jantung yang sedang berdenyut secara live! hoorah! 

Paru2 kita wane kuning sebenar nye..xla wane merah cm dlam gambo tuh! hahah..:PP not kuning sgt la..mcm oren2 sket la...erm...klw xsilap tgok la! sbb xkn jntung kuning plak kan..hihihi (klw aku salah tgok maafkn yer sbb tkot terslah bg info lak ...naya! )

rasenye tu je cte aku...mlas plak nk taip..hahah

Ni sket bingkisan ntuk korunk! (sume aku rembat dr tenet jer)

Yang ni tatau dapat mana ...wane merah

















         ni aku rase dah di awet (kot)



 ni pon xtawla ..dpat mne ..lepas buat post mortem kot

ps : gmb2 ini sume paru2 yang sihat yer....



dan ini ! khas untuk perokok
 kepada perokok..teuskan merokok ...tentu anda hepy dengn paru2 anda begini kan ;PP

Da la! ngatok ah! sekian...

4 Coret2:

Effa Lalala said...

waa! this is really interesting!
i do wanna be a doctor before.
but now, dh tukar.
i'm taking law.
but still, reading about medical treatment and whatsover do makes me holding my breath to know what's really happening in there. in our body..

Unknown said...

Perghhhhhhhhhhhh...kamu mmg hebat laa..

sugar2 kapas strawberry said...

huishhh,...pening tgk jantung nih ;(

Penulis Setia said...

effa : law?..huhuuu...moga sukses oke...erm...tu istimewa kalaw terlihat s health provider...mcm2 kita taw...terutamnya untk family kita

Iqbal : saye xhebat..saye bukan surgeon mlh bukn scrub nurse..hanye observer...hik3

sugar (ap nme sbnr eh) : bes pe tgok..denyut2..hik3